Khao Lak dag 14

Vad fort det går, imorgon åker vi hem. Efter morgonjogg ( jobbigt på vägen från hotellet mot Phuket för er som vet hur backigt det är) för högt vatten och mjuk sand då går det bli asfalt 😟.frukost efter det tog jag oljemassage 😀. Gick till fyren och tog ett kort på förmiddagen - hög vatten - sedan ett på eftermiddagen då kunde man gå hela vägen, men vi hade inga skor då kunde man inte klättra upp för alla snäckor. Efter middagen tog vi en promenad på huvudgatan och fotograferade alla restauranger vi varit på, men inte kommer man ihåg vilken dag......

Khao Lak dag 13

Semester betyder inga tider man tar dan som den kommer 😎
Men inte.....morgonpromenad kl 7, frukost 8:30, solstol 10, promenad i solen och bad för min del och hämta Singha vid 11:30, lunch 13:30, vid 16:30 dags för kaffe på altanen, dusch inne i kylan en stund innan Ove kommer vid 18:30, middag och läggdags vid 22:30, har blivit så här utan tanke.......inte klokt. Men idag ändrade vi lite 😯 ingen lunch bara en frukttallrik vid solstolen, vi sparade oss för middag på hotellet. Calle valde grillspett på biff, Ove och jag tog en fiskkorg red snapper, jätteräkor, en liten bit hummer - jättegott!
Tre drinkar har jag tagit en utan och två med alkohol, kanske lite dåligt på två veckor, får se om det går att ändra imorgon😃.

Khao Lak dag 12

Här händer inte så mycket men dagarna försvinner fort. Vi gick tillbaka till samma lunch ställe som igår - happy hour- men idag beställde vi 1 stor och 1 liten Singha, räcket när man får dubbelt :)
Calle har ätit Mixed vegetable in oystesauce, men idag ville han ha kyckling till och  skulle komponera själv.......resultatet blev 2 rätter😂
Ikväll blev det även lite shopping på byn, väskor, piké, kallingar, shorts 😀

Khao Lak dag 11

Ännu en kämpig dag i solstolen :). Trots gårdagens besvikelse vågade vi testa nytt lunchställe idag, ett hotell lite längre bort på stranden, som blev väldigt lyckat och happy hourer på ölen. Middagens val var sämre, bra mat Calle åt bara spagetti med smör....men väldigt långsam personal. Calle hade siktat in sig på pannkakor hos en liten glad tjej med mamma efter vägen, så det fick det bli sittandes på trottoarkanten.

Khao Lak dag 10

Idag har det inte hänt något speciellt. Promenad, frukost, solsängar, bad, lunch, bad, solsängar, kaffe, middag, shopping. Men vi testade ett lunchställe en bit bort på störande, vid fyren, det var ett nerköp, första gången det inte fannsnågot Calle ville äta - blev frukt, jag beställde Pad thai - inte gott, Ove beställde ris med grönsaker som var ok. Calle shoppade 2 par kallingar och 2 piké idag :)
Bilder på grannstället påväg mot lunch, där var ett ruckel sist vi var här, och utsikt från sängen :)

Khao Lak dag 9

Idag var det "våra" solstolar som gällde, markeras varje morgon före promenaden. En dag hade en tysk lagt sig på stolen intill Oves markerade stol, och blev väldigt sur och sa att man inte kan markera med en t-shirt....det kan man visst!!  Lunch på Anndela bar fd Peter bar. Ett besök på marknaden blev det igen, shoppade lite men lite svårt utan peppning, Calle o Ove säger inte så mycket men väntar snällt när jag kollar😀. Vi fick en markis uppsatt idag, tror att den är tänkt som regnskydd, men enl YR ska det inte bli något på länge. Avslutade med god middag på hotellet.

Khao Lak dag 8

Idag hade vi bestämt med Mr Vong att vi skull till coconut beach, lite disigt väder men det klarnar nog upp....men inte soldis större delen av dan. När vi kom dit var alla gratis stolarna upptagna , så vi gick betala :( 150 bath för 3 stolar. Jag blev lite besviken såg lite slitet ut inte lika fint som sist. Men lunchen var god och billig :) Jag tog en promenad och när jag kom tillbaka hade John Blund varit framme :)

Khao Lak dag 7

Idag har vi promenerat, först morgonpromenad, lunchpromenad och till byn på kvällen. Jag har fått ihop 22 900 steg 😛. Vi brukar gå morgonpromenad på stranden och en bit bort ligger en massa små matställen som vi (jag) ville kolla. Men vi gick så långt vi kunde innan lilla färjan, åt gott på ett litet ställe. Sedan tog vi ett dopp innan vi vände tillbaka. På ett ställe är sanden alldeles svart (från träden) ser läskigt ut. När vi var tillbaka var vi allt värda en drink 😃.

Khao Lak dag 6

Åter en lugn dag i solstolen, med avbrott för bad och promenad fram

ch tillbaka i solen. Men även djur...igår en orm på vägen och upp i trädet vid vår altan, sedan en ödla som kom landade på mitt ben - trodde det var ett löv...en orm (troligen samma) som kom farande från trädet och landade på stenen intill våra solstolar med en liten ödla i munnen, och ikväll när vi skulle gå till byn och äta var det en orm på trappan ( Ove säger att det var en tusenfoting) men läskigt iaf.

Khao Lam dag 5

Idag blev det jogg fram och tillbaka på "våran" strand för min del och avslutade med några intervaller - sjukt nöjd 😛, promenad fram och tillbaka för dom andra. Efter frukost tog jag oljemassage. Stora vågor och högt vatten = inte så kul att bada, då det blev bara ett dopp gör mig. Ikväll var det fest på hotellet, dom har fixat och donat i flera dagar och gjort det jättefint. Fantastiskt god buffé, men underhållningen.........orkester som inte rörde en min och fina tjejer som gjorde nån slags dans.

Khao Lak dag 4

Ännu en härlig dag i solen 😎🏊🍻
Men först morgonpromenad, efter det körde jag ett 17 min träningspass i en app. Måndag = marknadsdag Mr Vong körde. Ove köpte 2 rutiga skjortor och jag en klänning och en tunika. Crepes med banan och mango blev dagen middag. Nu sitter vi på altanen och lyssnar på havet och tar en Singha/gin tonic.

Fots

Khao Lak dag 3

Idag har det inte hänt så mycket, promenad,bad och massage för Ove.
Rundvandring på av hotellet.

Khan Lak 2015 dag 1 & 2

Äntligen är vi här igen! Lite lång tid vid incheckningen - tjejen som hade hand om incheckning för premium klass hade fullt upp med annat, det gick nästan fortare i vanliga kön. Säkerhetskontrollen gick smidigt, men i loungen var ölen slut!! Mycket tråkig engelsk talande personal på flyget urdålig service. Passkontrollen gick bra han log t om och önskade mig trevlig semester.  Men sedan var det tull.....och vi fick böta....för många Bailys. Hotellet var utbyggt, säkert dubbelt så stort (men det har vi inte märkt av), ny fin reception gamla är omgjort till spa. Men eftersom vi varit här förut hade dom uppgraderat oss till strand bungalow 😀. Lite mindre rum och badrum än tidigare och utomhusdusch. Stranden är sig lik lik, Petrs bar har bytt ägare, nya solsängar, ombyggd frukost restaurang men delvis samma personal. Mr Vong kände igen oss på långt håll och kom fram och hälsade, helt enormt att han kände igen oss,
Idag började vi med promenad sedan fick vi gå säkert 20 meter till solstolarna 😛 , jag tog en Tai massage på eftermiddagen. Det blev pizza till middag och vi blev serverade av samma kille som både 2011 och 2013.