Khao Lak Dag 14

Dag 14: 15//3-13
Nästan samlade till morgonpromenad bara Birgitta som fortsatte med sin barfota promenad på ”våran” strand. Njöt av frukosten extra länge idag, sen var det bara stranden, nu gällde det ju att pressa så mycket som möjligt. Imorgon väntar ju snö och kyla. Men det var lite molnigt idag – typisk- men vi fick nog sol så vi klarade oss ändå. Äntligen fick jag min Pina Colada i en kokosnöt, har försökt beställa det för ut men då har dom varit slut. Sen blev det Aloe Vera massage för mig och Birgitta, Erik tog oljemassage. Mycket god middag på hotellet med bord vid havet. Sedan gick jag och Birgitta in till byn för att handla presenter för Ove. Nu väntar några timmars sömn innan hemfärden startar. Bussen går från hotellet 05:30 (fredag 23:30) och beräknar landa på Landvetter 15:30.

Khao Lak Dag 13

Dag 13: 14/3-13
Imorse spred vi oss lite, Calle och Ove gick iväg på stranden, Birgitta gick barfota på ”våran” strand, Erik joggade fram och tillbaka även han på ”våran” strand, jag joggade iväg på stranden och lite fram och tillbaka för att få ihop 10 km som jag avslutade med att ett dopp i joggingkläder . Efter frukost blev det Thai massage för mig och Birgitta fick en genomkörare på rygg och nacke. En stackars fågel hade fastnat i en tråd med ena vingen, en från hotellpersonalen klättrade upp på taket och lyckades få loss den.Middag i byn och lite shopping. Dåligt med fotograferingen idag, men lite gamla bilder.

Khao Lak Dag 12

Dag 12: 13/3-13
Morgonpromenad på stranden. Sedan blev det strandstolarna vid hotellet, väldigt blåsigt idag men rejäla vågor att bada i. Lunch på hotellet, paraply drink från poolbaren avslutade med en drink vid havet på hotellet, jag och Birgitta valde en mixad fruktdrink ( utan alkohol). Middag blev däremot på annat ställe, Mr Vong ville köra oss till en fiskrestaurang åt andra hållet från byn, vilket var väldigt lyckat med jättegod mat. En liten butik hann vi med innan Mr Vong hämtade oss  klänning, haremsbyxor och en scarf. Vi njuter extra mycket av solen och värmen när vi hör att det är snö hemma.

Khao Lak Dag 11

Dag 11: 12/3-13
Morgonpromenad på stranden. Efter frukost åkte vi med Mr Vong till Coconut beach, denna gång gick vi åt rätt håll på stranden och fick gratis solstolar när man äter på lunchstället, vilket vi upptäckte förra gången när vi skulle äta lunch och redan hade betalt 600 baht – surt. Eftermiddagskaffe med Bailys som vanligt på balkongen, sedan promenad till byn för middag. Viking bar blev det idag med bl a pepparbiff och hamburgare, gott men betydligt dyrare än vad vi vant oss vid. Sedan blev det lite shopping i byn, t-shirt, linne, shorts och kallingar.

Khao Lak Dag 10

Dag 10: 11/3-13
Idag var det dags för morgonjogg för mig och Erik, Calle och Ove tog morgonpromenad och Birgitta vilade sin onda häl. Lunch på andra sidan vägen – gott. Måndag = markandsdag  Mr Vong hämtade oss kl 17 sen shoppade vi loss. Piké tröjor, shorts, t-shirt, klänning, haremsbyxor och keps. Vi bad Mr Vong släppa av oss i byn och då rekommenderade en restaurang, god mat men servicen var så där, samma upplevelse hade vi förra gången vi var här. Imorgon väntar Coconut beach.

Khao Lak Dag 9

Dag 9: 10/3-13
Morgonpromenad i samlad trupp åt andra hållet, för att ta lite kort med fin utsikt. Hittade en restaurang som såg trevlig ut med fin utsikt så vi bestämde oss för att gå dit på kvällen. Mycket speciellt inte lika turistiskt, god och billig mat. Total kostnaden för lunch och middag i dag gick på ca 100:- per skalle, inkl starköl. Annars inget speciellt bara sol och bad, Birgitta och avslutade med ett besök i bubbelpoolen, kaffe och Bailys på balkongen. Alla var lite slöa ikväll inget besök i byn idag utan bara en drink på balkongen och tidigt i säng.

Khao Lak Dag 8

Dag 8: 9/3-13
Igår kväll kom det – regnet…..och åska men som tur var slutade det snart . Idag var alla med på morgonen, Birgitta gick mot byn, Calle och Ove åt andra hållet och Erik och jag tog en joggingtur (skitjobbigt). Sedan blev det stranden, dagens första stora beslut - var ska vi äta lunch – det blev grannhotellet som är alldeles nyrenoverat öppnade för 5 månader sedan. När vi var här för två år sedan var det som ett spökhotell bara ett skal efter tsunamin (tror vi), nu var det hur fint som helst. Middag i byn på kvällen, sen lite shopping , jag hade bestämt mig för att köpa en klänning, men inte…..det blev short och t-shirt till grabbar för mig och Birgitta. Calle köpte 10 par kallingar igår för 700 bath och idag prutade han till sig 15 par för 1000 bath. Bigittta köpte halsband och prutade till sig ett väldigt bra pris och då hängde jag på och köpte ett till mig med 

Khao Lak Dag 7

Dag 7: 8/3-13
Idag var det Erik som fick avstå morgonpromenad pga blåsa på lilltån. Efter frukost blev det en lugn dag på ”våran” strand, en ödla låg länge still på en sten bredvid oss och eftermiddagsdrinkar från poolbaren. Lunchen idag på hotellet blev inget lyckat val för mig och Birgitta – Kycklingsallad Hawaii serverad i ananas – låter ju gott – men inte – en massa kletig currydressing fördärvade alltihop, men middagen i byn blev desto bättre. Stannande till utanför Mc Donalds och lyssnade på en tjej som sjöng väldigt bra.

Khao Lak Dag 6

Dag 6: 7/3-13
Morgonpromenad för alla utom Calle som vilade pga blåsa under foten. Efter frukost hämtade Mr Vong oss för en dag på Whitesand Beach – men det blev Coconut Beach istället – en annan del av stranden men mindre folk och samma sand - Fantastisk fin färg på vattnet. På kvällen gick vi till GA-restaurang som jag blivit rekommenderad av Kristina på jobbet – hade med en hälsning – en bild på Kristina och hennes man, tyvärr var GA bortrest men servitören ringde upp henne och jag fick prata med henne i tfn……. Sedan var det Oves tur att shoppa kallingar för 60 bath – Erik betalade 80 bath igår på marknaden.

Khao Lak Dag 5

Dag 5: 6/3-13
Idag var det dags för joggingtur nr 2, då fick Erik bestämma – asfalt på huvudgatan genom byn. Dom andra tre tog den vanliga morgonpromenaden. Sen var det stranden efter lunch blev det lite stressigt...vi skulle ju åka på marknad, Ingen vila utan direkt till rummet för kaffe och Bailys innan dusch. Mr Vong väntade vid kl 15:30 för färd till marknad, lite handlat blev det men vi måste nog dit igen. På kvällen gick vi till byn och Erik träffade en av sina anställda (Tommy) som rekommenderade restaurang Nr 9 – och det var väldigt god mat.

Khao Lak 2013

Dag 4 5/3-13

Morgonpromenad, frukost och stranden. Men någon hade redan tagit ”våra” solstolar, lite irriterande men hittade andra som också var bra. Idag kostade vi på oss en dyr lunch på hotellet…..men gott var det. Vi kompenserade detta med billig middag – totalt ca 175:- per skalle. Erik och jag kostade även på oss en massage á 75:-. Annars har dagen varit väldigt lugn, men det kom regn……vi hann nog säga att det regnar så var det över. Imorgon blir det nog en tur till marknaden.
Lunchbiilder

Dag 3

Dag 3 4/3 -13
Startade dagen med en joggintur ihop med Erik dom andra tog en promenad. Lika härlig frukost idag, sedan släpade vi oss ner till solstolarna för att vila lite. Erik och Ove kunde inte bada för att det var låg vatten och för långt att gå……men jag och Birgitta klarade att gå hela vägen ut i vattnet. Annars har dagen varit väldigt lugn, lunch på Peters bar på stranden (samma som igår),till middag blev pizza på samma ställe som vi var för två år sedan och samma servitör. När vi kom i lördags träffade vi vår tuktuk kompis sen förra gången och det verka som han kände igen oss, nu har vi bokat resa till White sand beach på torsdag. Kaffe och Bailys på altan har det blivit förstås och lite annat gott.

Khao Lak 2013

Dag 1 och 2

Nu är vi här igen! Resan gick jättebra, efter 10,5 tim flygresa och 1 timma i buss kom vi fram till hotellet och fick frukost – klädsel jeans, stödstrumpor och långärmat – endast 28 grader. Erik och Birgitta fick det rummet vi hade 2011 och vi rummet intill. Det blev en stund på stranden och vid poolen, kaffe och Bailys mm på altanen sedan en tidig middag, klocka 20.30 var det god natt.
Dag 2:
Startade med morgonpromenad på stranden, en dusch och en härlig frukost. Sedan sol och bad hela dagen. Erik tog massage på hotellet för 400 bath medan Birgitta och jag gick en bit bort på stranden och fick betala 300  för vår massage. Middag på byn och sedan lite koll i butikerna men inget handlat idag – det kommer senare .