Kreta dag 7 12/6

Morgonpromenaden blev av 😀, tur att det finns plĂ„ster
, Birgitta hade lite skoskav - inte jag denna gĂ„ng. Frukost pĂ„ balkongen i hĂ€rligt vĂ€der lite kylskĂ„pstömmning, vĂ€skorna packades sedan blev det kaffe med Bailys innan stranden, Ă€ven den flaskan mĂ„ste ju tömmas. Idag gĂ€llde det att sola och bada sĂ„ mycket som möjligt 😎🏊, men konstigt ingen ro den dagen man ska Ă„ka hem, Ă€r pĂ„ vĂ€g hela dagen. Efter duschen blev det pizza med fantastisk utsikt, kaffe vid poolbaren. Tack Kreta för denna gĂ„ng, kl 01:20 landar vi pĂ„ Landvetter.

Kreta dag 6 11/6

Dagens morgonpromenad gick gata ner och gata upp, letade efter hotell dĂ€r Birgitta och Erik bodde 2001, men hittade det inte. Sedan blev det en dag pĂ„ stranden, kanonvĂ€der och inte mycket vind. Vi vĂ„gade t om bada i havet 🏊 och det var faktiskt riktigt skönt.tillbaka pĂ„ hotellet tog vi en god drink vid poolen. Dagens matstĂ€lle bestĂ€mde vi redan igĂ„r, blev familje restaurangen i backen. Vid bordet intill satt min kollega Mats med fru, Birgitta vĂ„gade bestĂ€lla lamm i papper, som var vĂ€ldigt gott (enl henne). Avslutade med en cappuccino pĂ„ cafĂ©cafe, Ă€ven dĂ€r blev vi igenkĂ€nda och han visste vad vi ville ha 😀. Nu Ă€r vĂ€skorna nĂ€stan fĂ€rdig packade,lĂ€mnar rummet imorgon förmiddag men flyget gĂ„r inte förrĂ€n 22:45...... Vi hoppas pĂ„ ytterligare en skön dag pĂ„ stranden först.

Kreta dag 5 10/5

Vilken dag! Morgonpromenad i sol, heldag pÄ stranden lite blÄsigt kanske men men ÀndÄ kanon. Vilken kvÀll! Idag lyckades vi gÄ till toppen utan att bli stoppade av regn, blev vÀl mottagna pÄ Astrea, Jörgen var pÄ plats och nÄgra av killarna som jobbade vid strandbaren förra Äret, fick förklaring till varför den inte fanns kvar, hotellet hade börjat med All Inclusive sÄ dom fick inte ha baren kvar
😟, god mat och blev bjudna pĂ„ ozzo 😀. PĂ„ vĂ€g ner till byn igen gick vi förbi restaurangen vi hamnade pĂ„ nĂ€r det började regna - Ă€garn kom ut pĂ„ gatan - hĂ€lsade och kĂ€nde igen att vi var dĂ€r i regnet ☔ han ville vi skulle komma in sĂ„ han fick bjuda pĂ„ ett glas vin som kompensation för vĂ€dret......pekade pĂ„ ( sonen som vi tror) " han Ă€r 46 Ă„r och kommer inte ihĂ„g nĂ„t liknande vĂ€der i juni.....varför just nĂ€r vi Ă€r hĂ€r ......
Jag köpte nya flipflop 😀 sedan gick vi till en bar med live musikđŸŽžđŸŽ¶ en dansk tror vi med helt rĂ€tt musik för oss.

Kreta dag 4 9/6

Äntligen blev det en solig morgonpromenad 😀😎. Efter frukost kastade vi oss ut i solstolarna vid poolen, YR hade sagt regn pĂ„ eftermiddagen, men vilken tur att dom hade fel. Senare blev det soligt pĂ„ "vĂ„ra" stolar nedanför balkongen sĂ„ vi flyttade dit. Det blĂ„ste rejĂ€lt sĂ„ det var skönt hĂ„lla sig en bit frĂ„n havet. Vi bestĂ€mde oss för att gĂ„ mot Agia Marina och Ă€ta middag, hamnade pĂ„ en jĂ€ttefin italiensk restaurang vid havet, mycket god pasta. PĂ„ vĂ€gen tillbaka shoppade vi lite 😃 Birgitta ett par "Ă€kta" RayBan för 6:50 och jag ett armband. Avslutade med en cappuccino pĂ„ cafecafe.

Kreta dag 3 8/6

Mörk himlen men det hindrade oss inte frĂ„n morgonpromenad, men efter en stund kom regnet, och det höll isig till eftermiddag. Som tur var Ă„kte vi inte till Chania igĂ„r utan sköt upp det till idag. Ösregn nĂ€r Ă„kte frĂ„n Platsnias men nĂ€r vi kom till Chania var det torrt 😀 men vi hann inte mĂ„nga meter innan himlen öppnade sig, det blev stryka sig efter vĂ€ggarna och leta efter matstĂ€lle under tak. Efter en god Gyros inomhus var det ut i regnet igen, inte ens kul att kolla i affĂ€rer .... SĂ„ det fick bli en bar i hamnen. Regnet upphörde och vi kollade i affĂ€rerna 😃 Birgitta köpte en vĂ€ska 👜 och jag en scarf. NĂ€r vi kom tillbaka visade solen sig 😎 och vi fick en skön stund pĂ„ balkongen, sedan Ă„t vi en god grekisk sallad till middag.

Kreta dag 2

7/6 2014
Morgonpromenad, god frukost, mulet....dĂ„bestĂ€mde vi att det blir en tur till Chania men helt plötsligt visade solen sig 😎. Ändrade planer vi tar Chania imorgon istĂ€llet, men vad hĂ€nder efter en stund börjar det mullra .....Ă„ska ! Och en regnskur efter en stund slutar det
, dĂ„ bestĂ€mmer vi oss för en promenad, dĂ„ börjar det regna igen men vi har med paraply ☔ gĂ„r vid stranden pĂ„ en balkong ser jag min kollega Mats " vi sĂ€ger i get om det hĂ€r vĂ€dret sĂ€ger han" . Vi bestĂ€mmer oss igen ...ska gĂ„ till en restaurang pĂ„ toppen, halvvĂ€gs börjar det regna ingen =ösregn vi gĂ„r in pĂ„ nĂ€rmsta restaurang, vilket klipp super god mat mycket trevlig personal.
Avslutade med en kaffedom pÄ café café.

Anthimos, Platanias Kreta 2015

6/6 2015
Dag 1:
AnlĂ€nde till hotellet 00:30 med 1 timmars försening frĂ„n Landvetter. Hotellet ligger nĂ€stan granne med det vi bodde pĂ„ förra Ă„ret, nĂ€ra till stranden. Vaknade till en helt igen mulen himmel men inget regn dom YR hade sagt, inget fel pĂ„ vĂ€rmen 24-25 pĂ„ dagen och 23 ikvĂ€ll. Startade med morgonpromenad ( som vanligt), handla mat och sedan satt det fint med frukost 😀. En tur pĂ„ huvudgatan med stopp i nĂ„n skoaffĂ€r och vĂ€tskekontroll đŸ» Mythos Ă€r inte fel. Sedan blev det lite vila utanför rummet vid poolen. Efter en god middag köpte jag 2 par skor 😃 och Birgitta slog till med ett par skosnöre till bikini överdelen.....