Dag 14 31/3

Dagen började med kanon väder men efter lunch kom åska och regn. Blev inte så mycket regn utan det klarnade upp lagom till fin solnedgång. Middag på Somsri avslutade som vi började och jag åt Pad thai igen, gott och billigt 730 + 70. Avslutade med en pannkaka delat på 3 :)

Dag 13 30/3

Klart väder från förmiddag resten kanon fram till 18 då kom åska men inte så mycket regn idag. Idag var bestämt att vi skulle ta lunch längst bort på stranden 3 km bort. Det var högvatten på dit vägen och mycket lättare på tillbaka vägen. På ditvägen mötte vi Lennart och Kicki Levin. Jättegod mat och god service synd att vi inte gjort detta tidigare så vi hunnit gå dit igen. Middag blev det på en Italiensk restaurang, kanon god pizza och jag tog en kula glass till efterrätt :) God service och mat ger en 5:a priset 1110 bath

Dag 12 29/3

Lite mulet på morgonen men sedan blev det soligt/dis, men sedan brakade det loss blixt och knall samtidigt riktigt otäckt. Jag hade bestämt marknad i dag men det satte regnet stopp för :( det började regna vid 15 och sedan höll det på hela kvällen. Middag på Mojo, svår meny men gott när vi väl fick beställt. Betyg 4:a pris 1000 bath,

Dag 11 28/3

Ännu en kämpig dag i solstolen :) efter lunch tog vi en långpromenad på stranden, men när vi var rätt långt bort började det mullra och himlen blev svart, vi vände tillbaka hann precis tillbaka och fick slängt upp grejerna på balkongen innan himlen öppnade sig. Regnet lugnade sig innan det var dags för middag, men det fick ändå bli i backen Sand & Ses hette denna med men var inte samma spm den i byn. Calle o Ove var nöjda med sin mat men jag tyckte inte riktigt om smaken på min, så det får bli en 3,5 priset billigt 800. Det fick bli en pannkaka med banan och cocos  delat på tre.

Dag 10 27/3

Inget speciellt idag bara sol och bad. Middag på Lauma gott, bra service billigt blev bjudna på frukt. Betyg 3,5 Calle tyckte inte grönsakerna var ok, pris 840 bath. Jag köpte glassrullar som görs på plats, jättegott!

Dag 9 26/3

Idag skulle vi på marknad :) vad jag laddat för shopping. Vi fick inta fruktlunch på balkongen för kl 14:30 skulle Mr Vong hämta oss, resan gick norr över första stopp vid tsunamin memorials och nåt färjeläge läge till Koh ..., sedan vidare till nån marknad där vi var dom ända utlänningarna och det såldes mat - äckligt. Vidare mot old torn och ytterligare en matmarknad men med lagad mat och lite annat. På hemvägen blev det stopp vmertvattenfall sedan äntligen tillbaka i byn för lite mat, vi hann inte få in maten innan åska och regn. När vi ätit gick strömmen. Sand & Sea igen för nu ville Calle ha lax - lika gott som sist betyg 4+, och priset 920 bath

Dag 8 25/3

Oves födelsedag! Ännu en härlig dag i solstolen. Firade Ove med en frozen Margerita - mumsigt. Precis när vi skulle gå till byn och äta middag brakade åskvädret igång med en rejäl skur, vi fick gå in igen och ta en GT på balkongen. Sen slutade och vi kunde gå iväg, det blev tull Phu KhaoLak restaurang Calle tyckte det var en 10:a på en 5 skala....han pt grillad pork med pommes :) mitt val var smaklöst Oves mat var ok då det blir en 4:a priset helt ok 1030 bath, Blev en promenad på bygatan men ingen ville stanna på nåt ställe utom vid pannkakan, blev 2 st att dela på 3 pers = födelsedags tårta 👍🎂

Dag 7 24/3

Idag blev det gym och motionscykel för mig istället för morgonpromenad. Annars inget nytt sol och bad, lunch på Andela bar, promenad i solen på stranden. Jag lyxade till det med thaimassage. Precis när vi lämnat stranden kom ösregn som försvann innan middag. Middag blev på Golden Elephant ville inte gå för långt ifall regnet skull komma tillbaka men det gjorde det inte. God mat bra service ger en stark 4 och priset landade på 890 bath.

Dag 6 23/3

Kanonväder idag med :) varmaste dagen 48 grader solen och 35 i skuggan och bara 30 i vattnet. Det blev lunch på hotellet, vi beställde lax men det var slut, då visste vi inte vad MSN skulle ta istället, men Ove och jag tog Grekisk sallad som var god och Calle tog nåt vegetariskt dom inte var gott. Summa dyrt och sådär så det blir nog ingen mer lunch här. Ove lyckades få lax till middag iaf på Sand & Sea allt var gott och får fullpoängare 5:a pris 895 bath och då kostade laxen 350....

Dag 5 23/3

Kanonväder hela dagen lite blåsigt på förmiddagen bara. Det blev solstolarna hela dagen gäller ju att passa på...

Ove och jag tog en drink från poolbaren på eftermiddagen. Middag på ? Billigt och ok mat men tog en evighet innan vi fick den vilket drar ner betyget till en 2:a pris 640 bath.

Dag 4 21/3

Idag var en bättre dag 😃 Jag gick till gymet och cyklade som var bättre för foten. Himlen såg väldigt mörk ut på förmiddagen så vid väntade regn men det började blåsa och molnen försvann. Fler sådan dagar vill vi ha. Middag på RuenMai gott betyget blir en 4:a och priset bra 770 bath.

Dag 3 20/3

Dagen började bra med en joggingtur fram och tillbaka på "våran" strand. Men det skulle jag inte gjort efter frukosten kom värken i foten :( och inte nog med det åska och regn satte igång vid 11-tiden - inte kul. Vi trodde det skulle gå över efter en stund, det blev kaffe och Baileys men inte slutade det regna så det blev lunch på hotellet. Solen lyckades nästan titta fram det var iaf uppehåll i en timma, sen började det igen och höll på hela kvällen. Det var middag med underhållning på hotellet på kvällen som fick bli inomhus. En bra trubadur, sådär dragshow och elddsnsare. En skitdag    men men imorgon är en annandag med sol 😎hoppas vi.

Dag 2 19/3

Morgonpromenad på stranden, frukost, solstol. Tyvärr regnskur på eftermiddagen men då kan man alltid dricka kaffe och Bailys. AC ...... varför har vi nästan alltid strul med det 🤔 på förmiddagen kom först en och grejade men inte hjälpte det, på eftermiddagen nästa inte heller han fixade utan imorgon ska det komma någon..... Middag på byn blev pizza på Peter Pan - dyrt eller inte 1085 bath men ett bra betyg 5:a.

Khao Lak 2017

Dag 1 18/3
Planet lyfte från Landvetter 11:55 och 05:10 (23:10) landade vi i Phuket, buss till Khao Lak framme på hotellet redan 07:15. Där fick vi den efterlängtade frukosten, det var lika gott denna gång!
Ove fick sitt rum direkt men vi fick vänta till 14:10 lång väntan, vi fick en Bungalow vid stranden denna gången med 👍🏻.
Det blev middag redan kl 18 på samma ställe som vi börjat de andra gångerna :)
Somarin restaurang -god mat som vi ger en 4 och bra pris 690 bath för alla tre. Kaffe och Bailys så klart på balkongen innan läggdags.

Dag 5